Este proxecto, que reúne preto dun centenar de obras, percorre diferentes xeracións de artistas ata a actualidade. Rosario Sarmiento, comisaria da exposición, escribe no texto curatorial desta:
A historia da arte occidental foi construíndo durante séculos os seus
propios códigos, favorecendo o protagonismo da figura do creador
masculino e excluíndo as mulleres dos principais movementos que
conforman a historia da arte occidental. Esta visión da historia da arte
como un discurso parcial e nesgado foi investigada por historiadoras
como Linda Nochlin que en 1971, no xa considerado texto fundacional da
crítica artística feminista, se preguntaba "Por que non houbo ao longo
da historia grandes mulleres artistas?". Con iso non facía máis que
formular no territorio artístico unha cuestión que se podía aplicar a
calquera outro ámbito social ou cultural. A inexistencia de mulleres
artistas non era consecuencia da súa propia natureza, senón do papel que
ao longo da historia lle asignara a sociedade. Deste xeito, será a
partir dos anos setenta do pasado século cando se inicie a
construción/reconstrución dunha historia paralela que poñía en tea de
xuízo a propia historia da arte e a súa valoración do traballo das
mulleres artistas, relegadas a ser simples obxectos en lugar de suxeitos
activos.
Rosario Sarmiento
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.